Δεν χρειάζονται εξειδικευμένες γνώσεις για να παραδεχτεί κανείς ότι ένα μονοθέσιο ή διθέσιο δημοτικό σχολείο, με ελάχιστα παιδιά και ένα δύο εξουθενωμένους και κακοπληρωμένους δασκάλους χωρίς ηθικό και εκπαιδευτικό όραμα, δεν μπορεί εντέλει να προσφέρει τη στοιχειώδη εκπαιδευτική διαδικασία.Ας βρεθεί έστω και ένας που θα ζητήσει να μην συγχωνευτεί αυτό το σχολείο που περιγράφουμε και τότε όλοι μας θα τον καταδείξουμε σα λαϊκιστή.Γι΄αυτό το λόγο και στην διαδικασία του Δημοτικού συμβουλίου οι αντιδράσεις στις συγχωνεύσεις των μονοθέσιων και διθέσιων δημοτικών ήταν ελάχιστες.Όμως πως ένας δημοτικός σύμβουλος, πως μια δημοτική αρχή μπορεί να πάρει το βάρος της ευθύνης να συγχωνεύσει ένα σχολείο για το οποίο μαθητές, εκπαιδευτικοί, γονείς και τοπική κοινωνία συμφωνούν οτι λειτουργεί καλύτερα απο τα σχολεία με τα οποία σχεδιάζεται να συγχωνευτεί.Αυτά λοιπόν αφαιρούν στον οποιονδήποτε να προτάξει το στοιχείο της ποιότητας στην εκπαίδευση, αφού αυτή κρίνεται από όλους όσους αφορά (μαθητές, εκπαιδευτικοί, γονείς) σαν ικανοποιητική.Έτσι λοιπόν απομένει ο παράγοντας οικονομία και κόστος λειτουργίας των σχολείων.Αυτή είναι μία άλλη διάσταση που θα έπρεπε να την αξιολογήσουμε με ιδιαίτερη σοβαρότητα και ευθύνη.Αν λοιπόν τα διαθέσιμα κονδύλια, η διεκδίκηση μας για αυτά δεν απέφερε τέτοιους καρπούς που να μπορεί να συντηρηθεί ο αριθμός των σχολείων που έχουμε, θα πρέπει να το δούμε.Να το αξιολογήσουμε όμως με άλλα κριτήρια. Γιατί τότε γιατί να κλείσουμε ένα δημόσιο κτίριο στα Σαβάλια και να νοικιάζουμε ένα άλλο στην Αμαλιάδα. Όμως στο ζήτημα αυτό συζητάμε άσκοπα, αφού δεν έχει τεθεί τέτοιο θέμα από κανένα.Έτσι λοιπόν ο Δημοτικός Σύμβουλος χωρίς επιστημονικά, εκπαιδευτικά, τεκμηριωμένα και με συγκεκριμένα πλαίσια από επιστημονικές επιτροπές του Υπουργείου Παιδείας κριτήρια, γίνεται θύμα της ίδιας της απόφασης του. Αποφασίζει με το νόμο των πιθανοτήτων που στην Ελλάδα του 2011 γνωρίζουμε καλά ότι η τύχη δεν είναι με το μέρος μας.Είναι προσβολή στη νοημοσύνη μας αυτή η διαδικασία του Υπουργείου Παιδείας για το κλείσιμο των σχολείων, όπως επίσης και η στάση οργανωμένων ομάδων, που θεωρούν ότι με φωνές και φασαρίες θα επιβάλλουν την άποψή τους πάνω και πέρα από τις δημοκρατικές λαϊκές διαδικασίες.Είμαι πεπεισμένος ότι κανένας προοδευτικός και δημοκρατικός πολίτης και στέλεχος της Δημοτικής πλειοψηφίας δεν θέλει να δεί να χρησιμοποιείται αυτή η πλειοψηφία σαν ενδιάμεσος μέτρων που έρχονται σε αντίθεση με το λογικό, νόμιμο και πραγματικό συμφέρον των πολιτών είτε σε μέρος είτε στο σύνολο τους.Σα Δημοτικοί Σύμβουλοι μιας μεγάλης παράταξης που διεκδίκησε το Δήμο Ήλιδας και τιμήθηκε απο το 57% που είναι αλήθεια μέσο και εξουσιοδότηση μεγάλης ευθύνης απέναντι στους πολίτες, έχουμε υποχρέωση να μην αποφασίζουμε με το νόμο των πιθανοτήτων, αλλά με κριτήριο το καλώς εννοούμενο συμφέρον των δημοτών.Όλο αυτό το μπάχαλο που δημιουργείται είναι απόρροια της έλλειψης σοβαρότητας και ευθύνης που αντιμετωπίζουμε σα χώρα τη δύσκολη συγκυρία.Μειοψηφίες μικρές πολιτικά και εκλογικά δημιουργούν ομάδες κρούσης σε ζητήματα λαϊκού ενδιαφέροντος, προκειμένου να μεγιστοποιήσουν την εκλογική τους επιρροή και από την άλλη μεριά υπολογίσιμες πολιτικά δυνάμεις είτε να νέμονται την εξουσία, είτε να ερμηνεύουν την λαϊκή εντολή με λάθος τρόπο.Είναι η ώρα που η καθαρή λαϊκή εντολή απαιτεί καθαρές κουβέντες.Γι' αυτό στο συγκεκριμένο θέμα τοποθετούμαι δημόσια λέγοντας ναί στη συγχώνευση μονοθέσιων και διθέσιων δημοτικών σχολείων, όχι στη συγχώνευση των γυμνασίων Σαβαλίων, Εφύρας και Αυγείου.
Πέτρος Παπαδάτος Δημοτικός Σύμβουλος Ήλιδας