Skip to main content
27 Δεκεμβρίου 2010

Υποβάθμιση μαθήματος Βιολογίας στο πρόγραμμα του «Νέου Λυκείου»


... Μέλος της Διαρκούς Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων, Διονυσία-Θεοδώρα Αυγερινοπούλου καθώς, από το διαμορφούμενο πρόγραμμα διδασκαλίας του «Νέου Λυκείου», απειλείται να εξαφανιστεί το μάθημα της Βιολογίας. Την επιστολή των επιστημόνων κοινοποίησε η Βουλευτής και στο Προεδρείο της Διαρκούς Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων και αιτήθηκε την ένταξή της στην επόμενη Ημερήσια Διάταξη της Επιτροπής, προς συζήτηση. Αν  και η κυβέρνηση υπερασπίζεται  δημοσίως την ανάγκη για διασύνδεση των πανεπιστημίων με την έρευνα και την καινοτομία, στην πράξη  το Υπουργείο Παιδείας σχεδιάζει  μείωση των ωρών διδασκαλίας του  μαθήματος της Βιολογίας, ενώ  πληθαίνουν οι ενδείξεις ότι θα υποβαθμιστεί σε μάθημα επιλογής. Έτσι, χιλιάδες μαθητές θα κινδυνεύουν να ολοκληρώνουν  τις λυκειακές σπουδές τους, δίχως να έχουν διδαχθεί ποτέ ένα μάθημα-δομικό  για την κατανόηση της φύσης και του ανθρώπινου σώματος, αλλά και κρίσιμης σημασίας για την μύηση στις βιο-επιστήμες.  Είναι κατάκτηση της Αρχαίας Ελληνικής  σκέψης και κοινός τόπος στις σύγχρονες  κοινωνίες, ότι τόσο οι φυσικές επιστήμες, όσο και οι κοινωνικές, πρέπει να διδάσκονται με συστημική ενότητα  και συνέχεια, για να γίνονται κατανοητές στο μαθητή και να διδάσκουν μια πραγματική και όχι πλασματική εικόνα του φυσικού κόσμου.  Σε  παγκόσμιο επίπεδο, τα κράτη αποδίδουν  μέγιστη σπουδαιότητα στις βιο-επιστήμες, διότι προωθούν την πρόοδο της  ιατρικής, των περιβαλλοντικών επιστημών και της  υψηλής τεχνολογίας. Η χώρα μας μπορεί να διακριθεί και να αποκτήσει συγκριτικό πλεονέκτημα για τις επιδόσεις της στην επιστήμη και στην υψηλή τεχνολογία, διότι διαθέτει αξιολογότατο δυναμικό.  Η  κυβέρνηση εξακολουθεί ωστόσο, να απογοητεύει και στον τομέα της Παιδείας, δίχως καμία ουσιαστική προσπάθεια αναβάθμισης του επιπέδου διδασκαλίας των Φυσικών Επιστημών στα ελληνικά σχολεία.

Αρχείο Iliatora